Ads

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Meisara

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

a'isy naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 23, 2008

tudung...tudung...tudung....

penangan tudung cukup hebat pada fasa ini...
aku x beraya ngan baju raye tetapi tudung raya yg melimpah ruah....
tp tudung raya yg dipakai sblum raya lagi...hahah...baju raye satu ketul pun aku x tempah...huhuh siankan? tapi sebenarnye baju yg aku beli sblum kawen x pakai lagi ade...so itula baju raya aku...heheheh. berbalik pada topik dr munawarah, arzu, syria n ariani...huhuhuh tudung...tudung..tudung... smuanye memakan belanja yg besar...isk

ahad baru ni aku dan rakan2 yg lain telah mengadakan misi ke ariani...anak2 sedara aku ade dirumah. aku seperti x smpai ati nk tinggal.. jadi aku pun bawakla. depa 2 ni x banyak ragam... n sememangnye sangatla ok. tapi budak kawalan kene lebih la skit. jadi aku, rubi, adik rubi, amal , nini n boboy.
rubi dtg amik aku. aku kepenatan sbb sabtu aku wat berbuka pose dirumah aku...huh ramai x leh ckp la. aku mmg flet gile.

rubi amik aku d rumah. aku siap lambat sbb penat. sib baik rubi ok. (xtau la kalo dlm ati kecamuk..hehe). pastu kene tgu nafkah plak... tunguu lagi.... sori B.. x dpt nafkah xleh nk soping...heheh :).

nafkah dh dpt so kami naik tren parking kt pandan jaya. terus g sogo tukar baju anak kakak ku. pastu kakak ipar aku call kirim baju boy. hubby ku plak call kirim baju cousin nye.. kt sogo x hengat la sesaknye. pastu berjam gakla kami kt situ sbb nk kene cari baju kanak2 tuh. selepas selesai smua... kami keluar g ariani. kuar sogo hujan lebat... ya ampun cemane ni...aku dhla bwk budak2... kami pakaikan diorg plastik kt kepala... then kami lari... jauh nye agakla jauh...dr sogo nk ke ariani..
menyelit sana sini... redah hujan itu n ini.. kami hampir sampi..

papppppp... tapak sandal kesayangan .hush puppies. aku ter bukak... oh no.... aku menarik nafas kurang selesa.... tp d sebabkan laki ku tgh tunggu dirumah n misi kami kene cepatkan sbb nk kene anta adik ipar n anak sedara2 ku plak balik umah diorg.patutnye kami plan nk ronggeng lama skit aritu... tapi disebabkan kengkangan yg ade.. x JADI...huhuhu kuciwa. ade kedai jual payung kt sebelah tuh,. kami beli sorang satu. disebabkan susah aku dokong boboy ngan berpayung..huh seperti mak beranak 1 dah aku....hahah.. jalan laju punye laju skali sandal yg terbukak tadi terus tertanggal... uwaaaaaaaaaaaa.... dh tercabut...huhuh...orait latuh leh dpt baru.. ;)) hehe.

pastu smpai ariani... baru nk pilih2 beli tudung skali aku teringat yg td pagi aku kene amik kuih yg aku order dengan banyaknye yg nk kene bayar. so xleh soping jugak... huhuh
alkisahnye aku dtg kuar ngan kawan2 aku hanya utk shopping baju kanak2 sahaja.. huh :(

------------episod 2-------------

smalam pagi (isnin pagi) tepon fiza berdering.. en roy call ckp duit raya dapat arini.. wah.. kami yg pompuan bergelak riang sbb kami leh dpt duit raya.. yahuuuuu... pastu depa ckp "kalo cmtu leh la lin g ariani...arini...". hehe...jum saya x kisah...kalo x g arini kamis ni saya g ngan kawan saya.. kalo nk bleh je... pastu kami pun pergi n aku beli5 helai tudung arini... n tau jelah harga ariani bape kan? n bayangkan bape banyak duit ku telah melayang pd ari smalam.. miskin kembali... huhu... tapi tudung itu adalah hadiah raya utk ibu ku n ibu mertua ku.. jadi akunye 3 helai saje.. :). selesai sudah ceritera tudung.. tapi aku nk lagi satu tudung version murah yg mcm k.zaida punye.... hehehhe.. amal jum!!!!
(misi kali ni berahlikan 5 orang --> k.zaida(sbg ketua yg membawa kereta), aku(pmbawa ke tempat ariani), yati, shira n syaida (sbagai crowd)).hanya aku, k.zaida n syai saje yg soping d ariani. shira beli baju kt jakel. tapi yati hanya beli serunding.( misi tudung tp serunding dpt ek yati? huh). tepat kul 6.30 aku smpai dirumah. so sempatla aku masak utk sediakan juadah berbuka yg dibantu oleh hubby ku.

nnti aku akan upload gamba2 tudung2 yg aku coretkan disini.. iaitu.. munawwarah, arzu, syria n ariani... heheh :))

7 comments:

ruru said...

post cepat gambar, ku nak tengok, haha.
tapi sadis kan petg tu, apakan daya
don't worry aku ok jer sebb kita kan da lama beronggeng bersama2, haha

Anonymous said...

Tudung brand/kedai ape yg paling you suke Leen? Tlg kongsi tips tudung.

- L e 3 n - said...

to ruru: nnti aku post gambar.. dok transfer g .. :) nnti kite ronggeng lagi.. hehe..

to hanifa: smua suka tapi paling suka arzu.. sbb arzu's awning leh pakai ngan selendang yg pelbagai corak + lebih murah. munawwarah - agak mahal n cantik tapi satau kaler je..xleh nk ulang pakai mengikut warna yg berbeza. syria sempoi..xyah iron n senang utk pakai n cantik je jugak. ariani munawwarah version tapi murah skit. tu je. kesimpulan nye arzu...sbb leh gayakan ngan tudung yg lain2 mengikut kaler..hehe

Unknown said...

wah leh jugak kak yati amik tips tudung dr pu2 nih. post lar those pics. kak yati pun suka arzu but wearing yg scarf nyer type n tie rack nyer scarf. n of coz the old time fav, tudung bawal beli kat kelantan hehehehe

p/s: jgn lupa post those pics

- L e 3 n - said...

to k.yati - bleh2.. hehe nnti kite upload gambau2 nye.. tudung bawal mmg smpai skang pun jd kegemaran smua org..ehehe

ashiena said...

hehe..
nasib baik banyak kerja.
kalau tak, pun turut memborong.. haha...
seronok je tgk gadis-gadis pejabat memakai tudung baru setiap hari.. :)

- L e 3 n - said...

to ashiena: hehe.. tula..... setiap ari tudug baru ahaks.. kelakar2... 5 min pertama sure topik tudung yg bukak dulu.. hahah.. keje lin pun bayak gak.. tp misi tudung tetap diteruskan ahahaha.

Come and Surf my Online Store
http://babystuff2u.blogspot.com
http://mummystuff2u.blogspot.com


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails