Ads

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Meisara

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

a'isy naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, November 6, 2014

Amalan ibu mengandung...

Sepanjang mengandung...mcm2 hal mak yong 'nk', nak makan, nak beli, nak tido, nak muntah.. Nak marah.. Haaa nak Pe lagi... 

Emosi swing ibu mngandung itu n ini...

Papepun.. Sepanjang mengndung, disarankan membaca surah2 seperti dbawah:-



Selebihnye boleh refer disini...


Selamat beramal~~
☝️👍👍

Tuesday, November 4, 2014

Ptptn

Ptptn....
Dah bayo? 
Utang ngan ptptn...
Jenuh bayo x abis2...
Skang leh setel ngan kwsp...

Process x susah.. Cuma kene RAJIN...
Hahahaha

Simple listing utk rujukan smua:-
1- check akaun 2 dalam kwsp
(Bleh g kiosk kwsp/ login online n check
Url: www.kwsp.gov.my)
Notakaki: kalau balance kwsp x cukup, boleh buat pembayaran separuh sahaja.

2- surat perjanjian asal ptptn
( kalau xde/ xjumpa: 
i- Boleh mintak dr ptptn, boleh buat secara online bayar duit rm90(wangpos) , dan dapatkan borang disini
ii- boleh pegi ke branch bayar terus rm90.  Dan pihak ptptn akan pos / pegi balik untuk collect.

3- baki keseluruhan PTPTN
- boleh dapatkan secara online
Lepas isi, post/ fax. Pastikan alamat surat menyurat anda adalah tepat untuk dihantar kealamat umah anda.
- perlu dapatkan dr branch ptptn tentang baki keseluruhan.. 
( untuk 2/3, boleh buat online...
Atau cari satu hari pegi kat branch 
Dan request kedua2 item diatas. 
Kebiasaannye seminggu akan dpt balik... So lepas seminggu pegi balik, dan dapatkan 2 item diatas...)

Dan anda Boleh semak secara kasar di url dibawah untuk pastikan akaun 2 anda cukup utk buat pelangsaian secara penuh 
url: http://epay.ptptn.gov.my/loan/ptptnlogin.html

4- sediakan item ini:
- photostat ic dpn belakang
- photostat transkrip
- photostat scroll 


5- pegi ke kwsp dan 
- bawak surat perjanjian asal  PTPTN, 
- baki keseluruhan hutang ptptn.
- item no 4.

-->perlu ambil borang 9C, link:

Atau boleh mintak dr officer kt situ. Isi dan g kaunter. 

Jika anda dapat rebat dr government, please ensure ur acc num and bank name is correct. )

Lepas tu taraaaaa siap...


Tungu email dari ptptn.. Yg mengatakan anda sudah melangsaikan hutang... Kalau rasa x dpt2 email tu... 

Check dibawah:
1- check kwsp, dah ade penolakan ke belum?
2- check di ptptn web : http://epay.ptptn.gov.my/loan/ptptnlogin.html

Hanya masukkan no ic dan no pinjaman..
Jika xtau, just call hotline 03-20804455 n dptkan no pinjaman ptptn ( ***no surat tawaran pn leh dpt dr hotline diatas, kpd sesiapa dlm proses membayar secara online- internet banking) 

Kalau dah zeroooo.. Maka udah langsai la tuuuu.. Hehehheeh...


Wednesday, October 29, 2014

Selama tempoh 9 bulan

Walopun ini kandungan ke-3, keterujaan kpada proses ibu mengandung itu sama...
Mgkin kerana ada insan lain yg ada dirahim ku...

Lama gap, bulan depan aisy masuk 4 tahun dah... N kandungan ku menghampiri 6 bulan....

Memasing berebut2 nk geng masing2... Aisy nk kawan main atomen, kakak nk kawan main anak patung dia... 

Proses kandungan selama 9 bulan buat saya tersenyum.... 


Monday, October 20, 2014

Mom and baby expo


Dh lama rehat dari pegi ke expo.....
Akhirnyeee...

Skang jadi pengunjung kembali..
Dalam sesakan org...
Sesakan kete cari parking...

Seronok..
Walopun beli minyak tyt, susu dan vitamic c peket tecik je....

Seplastik kecik je bawak balik...hahahah

Gambaran pertama, untuk bayi dlm perut  ni...

Leh wat list n start plan.. 
Ape yg dh ade...
Apa yang kene beli..
Apa yg kene cari dalam umah....

Skang dh 5 bulan 2 minggu aka 22 minggu dh... 

Masih awal.. Tp dh x lama jugak....

Langkah awal bermula smalam... 

😊😊😊

Healthy active lifestyle

😊....
Kanak-kanak....
Gembira
Main
Makan
Tido
Mandi
Pooo pooo
Peeeeee
Nangis
Conteng 
Meragam
Melompat 
Menjerit
Ketawa
Dan
.............

The list will go on n on...

Berterusan n terus menerus...

Smalam sy tanya kt aisy... Sbb dia macan mewarisi kebecokan mulut mak kandung beliau.. Hehehe...


Aisy, aisy ada masalah x? 
Aisy, aisy penat x cakap?
Aisy, aisy gembira eks? 


Dan soalan dia lebih bnyak dr ape yg aku tanya..😊😊😊


Thursday, October 16, 2014

Sopink

Wiken kami penuh... Grrrr...
nk sopink barang umah mmg sukar.....

Maka.. Weekdays jadi pilihan...

Nk beli lauk pauk pn, kene cari celahan masa utk ke pasar pagi, atau pasar tani atau pasar malam... 😔😔😔

Tapi bila2 pun... Mase ngan kuarga mmg masa terbaik... 

Ragam anak2 masa shopping malam pas keje....

Bagus nye bila badan penat, maka smua org akan cepat je amik ape yg nk dan x tawaf satu kedai n trolly x penuh....😊

Walopun x penuh.. Barangan dlm Troli tu mencecah rm300... Grrr.. Barang semakin mahal n naik...

Tu seminggu nye sopink... Lum lagi yg minggu2 akan dtg...






Monday, October 13, 2014

Luncheon at opih...

Memasak kegemaran saya... Tapi kalau dtg malas, org akan kata pemalas nk mampus minah ni... Mmg jeling pn xnk kt periuk belanga.... Kehkehkeh...

Menu rini diopis tapau dr umah..

Daging singgang ala kelate style + sambal tempoyak + ulaman... Fuhhh licin ku hirup... Mmg feverite la masakan ni... Layannn...

Resepi:
1/2 kg Daging potong kecik
Halia 1 incin potong halus pnjang2
Lenkuas hiris, atau titik beria sikit..
Potongan kasar Cili kering 
Ketumbar 3 sudu makan ditumbuk
Bawang merah - hiris
Bawang putih - hiris
3 keping Asam keping 

Semua diatas digaul dalam periuk

Dan tambah sedikit air... Masak seketika, n tambah lagi air yang banyak+ gula + garam....

Tgu sehingga daging empuk.. 

Taraaaa siap... Lazat hingga menjilat sudu...

Makanan time x sihat, time demam.. Mmg layan laaaaa.. Hehehe... 
Come and Surf my Online Store
http://babystuff2u.blogspot.com
http://mummystuff2u.blogspot.com


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails