Ads

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Meisara

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

a'isy naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, February 26, 2008

C.I.N.T.A or L.O.V.E

Apsal cinta. C.I.N.T.A ni byk cite. Semua org nk bercinta, nk dicinta..nk mencintai….manusia itu smua sama, ada perasaan n ada hati….
Keras mane pn hati perempuan tuh..tp mustahil kalo xpernah ada perasaan sayang n cinta wujud dalam hatinye. Smua itu mmg wujud. Lelaki pn pastinye sama…Manusia ini telah dijadikan mengikut fitrah nye manusia. Cuma mungkin Cinta itu pade mende yg berbeza…itu terpulang pada individu itu sendiri..ade tuh cinta pada bola pn leh wat gile jugak..fuuuuhhhhhhhhh…tertekan!!!

Sejak 2 menjak nikan aku byk ssgt mendpat citer cinta yg best n yg sedih pn x kurang tiba.
Ade yang sudah bertunang, berkahwin bakal tunang n kahwin..aku rase sonok bgi pihak derang ni…smpai x menang tangan aku nk pk mane patut aku pegi dulu..huhuhu…sebab smuanye kawen pada date yg sma tp lokasi nye jauh berbeza. Kalau dulu smua nye di lembah kelang. So we can arrange to fulfill their invitation. But now it makes us very pening when don’t know how to manage it…huhuhuhu..

The sad story is…. a lot of my frens have a problem in their love..huhuhuhu…
Ada yg dh selamat breakup after 3 or 4 years their relationship, yang x dapt restu dr parents pn ade jugak. Selepas 2 tahun mereka berkawan bersama…jauh merantau kesana n kemari at last parents mereka x restu hubungan mereka n ade pilihan sendiri. Sedih aku dgr kisah ni…lagi sedih that girl is my fren n aku pn ade dgr yg mengatakan lelaki itu suka pada perempuan yg baru dikenalinye…huh meruntun hati ini jika aku yg menangungnye..huhuhuh…..tapi berat mate memandang…berat lagi bahu yg memikul….
Ade plak cinta yg hanya dibalas dengan harapan palsu.huh.kesian jugak aku mendengar nye…ade plak yg macam di awang – awangan …tidak tahu ape punca..sidia yg dulu gah dihati, disanjung, caring n segala-galanye…tapi kini diam membisu..huhu…….kesian…kalo aku pn pening kalo aku diperlakukan begitu…aku yg selalu berkepit pn asyik rindu jek nk jumpa…

Tapikan C.I.N.T.A ni mmg subjektif….adakala susah utk melayari percaturan hidup dalam erti nama cinta..huhuhuh…ade tuh ia sangat lah indah dan manis utk dikecapinye….

Bila aku mengimbau2 pahit getir aku slama 6 tahun yg lalu…aku pernah rase n berbincang ngan kawan2..ade yg mengatakan bahawa lelaki ni pelbagai ragam. Ade yg manis mulutnye….melayani si gadis tersebut walhal dibelakang pelbagai gadis yg cantek2 dilayan seperti itu juga…ada tuh lelaki ni bl sayang dia layan kite macam nk rak..bl dh x sayang…ade tuh x mengendah kan kita langsung…mereka lakukan pelbagai cara utk tunjukkan rase sakit ati kita supaya kata putus itu tidak hadir dari mulut mereka. Apa jadi sekalipn mereka tidak akan membuat kata putus..mereka akan cuba sedaya upaya mereka utk mncetuskan rase bosan dipihak yg lagi satu supaya perbelahan / perpecahan itu hadir dr mereka supaya kesalahan itu berpunca dr pihak yg lagi satu. Ada pulak lelaki apabila dah sayang seseorg tuh…dia akan lupa kawan2 sekeliling nye…..dia berkepit jek ngan gf dia…pdhal fizikal lelaki itu tidaklah jiwang sangt.

C.I.N.T.A ini mmg pelbagai. Ada yg katakan ianye buta, indah, tp sbnarnya nilai cinta itu terletak pd individu bl dia melayari bahtera cinta itu sendiri…..

Kadang2 cinta yg baru hadir dirasekan ialah yg terbaik…dlm tidak sedar..cinta yg hadir hanyalah mengisi kekosongan yg ade. Kosong hati dan jiwa membuatkan hati ini menjadi cinta padanye…tp adakah cinta baruni pilihan yang tepat.

Apapun sebenarnya…kiter yg menganuti agama Islam..wajar kalo kiter bergantung pada garis yg satu….mencari cinta sejati…berdoa moga dimudahkan smua urusan…..

Arghhhhhhhh…cinta aku plak camne????? Huhuhuhu…
Ya Allah permudahkan smua urusan dan lancarkanlah setiap urusan yg dilakukan atau bakal dilakukan amin….

Moga cinta yg satu ini akan kekal mnjadi milik abadi dunia n akhirat…

No comments:

Come and Surf my Online Store
http://babystuff2u.blogspot.com
http://mummystuff2u.blogspot.com


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails