Ads

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Meisara

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

a'isy naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, October 30, 2008

Terbolah

terbolah perkataan kelantan.. x paham??? aku kasi homework kt korang.. cr maksud terbolah.. aku ckp terbolah sbb aku selalu jatuh...

jatuh.. adalah sgt sinonim ngan aku...
mane aku pegi mmg ade mark jatuh yg aku wat
aku mmg ratu jatuh

spanjang aku hidup mmg byk kali aku jatuh
tu x termasuk mase zaman kanak2...

dlm setahun mmg byk kali la aku tergolek...
last skali aku jatuh kt cabin perhilitan...

sgtla kelakar aku rase...
kusi tu berpusing 2 kali gerakan tuuuu..
baru aku terjelepuk... lawak gile kalo ingt...
tp xde geng nk gelak kecuali najmi.. :))

mase aku jatuh.. aku gelak gile..
tp bila aku tgk smua org pandang aku...
aku mcm blurr n malu.. lagi2 bila eyan n k.emi n yg lain2 smua sebut name aku
tanya ok ke x?..aku nk gelak x jadi...

mase tu kepala aku terpikir nk mintak diorg snap gambar aku yg terjelepuk
jatuh...best tu scene tuh...terkangkang terduduk..

nk suh amik gmbar x jadi.. x terpacul lak mulut aku nk mintak amik gmbar...sbb malu

jgn risau rakan2 saya x sakit n ok je...
mgkin sbb jatuh atas beg a.amir..
tp sipi je a.amir..
ade pape yg rosak ke brg dlm beg tu?

k.emi lak smpai petang tanya aku sakit ke x?
k.emi rase bersalah ke?
jgn risau.. saya yg lama2 duk atas tuh...
mmg patut tergolek pun.. hehe
jgn risau k.emi.. saya ok jek... heheh..

perihal jatuh:
kt opis berapa kali aku jatuh..
smua tangga aku dh rasmi..kecuali tangga HR...
kt UM bape kali aku tergolek..
kt Jalan TAR, kt umah.. semua aku dh tinggal kan kesan n sejarah...
selain jatuh aku suka langgar barang
motor kete yg parking pn aku leh langgr tau...
kebal x aku.. muahahahhaha
tiang lampu x bergerak pun aku leh langgar dgn kuatnye...
huh aku ni kdg2 'terbolah' la jugak hehe
tu perkataan kelantan.. kalo x paham cuba tanya rakan2 kelantan...

kenapa jatuh:
ade org ckp sbb kaki aku lagi kecik dr badan aku...
so aku x stable..
tapi yg pasti kaki aku mmg dh x kuat skang...
walau pun hanya ade lengkuk kecik pun aku leh mcm nk terpeleok...
aku xtau nape aku cenggitu.. heheh..n xtau dh nk wat cenggana.. ;)

13 comments:

eFan said...

terbolah tu hape?
mcm tejatuh jugak ke?
sian ko selalu jatuh..
kkekekee..

- L e 3 n - said...

to efan:terbolah la... homework tuk ko.. carik2.. dpt jawapan kasi tau aku.. hehe

aim-a said...

hehehe..aku rase laa..org kecik mcm kite ni mmg slalu jatuh laa..aku pung camtu..kat um dulu tu aku slalu jatuh..longkang...lubang...kaki lima..dan paling tak tahan...jatuh walkway cafe fac sc sbb x nmpk lubang sedalam 5 inci..dimane ramai mate memandang dan siap tanye..."adik,camne bleh jatuh tibe2 nih.." huhuhuhu..malu gak..tp pandai laa control..hehehhe :P

bungaoren said...

le3n dah bleh tulis blog ni.. akak anggap ok la ek.. risau la.. mana tau.. hang tu.. bukan orang biasa skrang ni.. ;)

peah @ peps said...

..kak emy bersalah!!!!...

masukkan beliau ke ISA!!

chuck said...

Waahhh..aku tak tahu plak yang ko selalu jatuh. Bahaye ni.Wei, nanti kalo dah berbadan dua ko kene suruh hubby ko ikut merata-rata lah camni.Haha.

ruru said...

sukar utk aku ekspressikan bila aku tau ko selalu jatuh, sebab bila kita bersama, aku tak pernah tgk ko jatuh..adakah ini bermakna aku selalu protect ko bila kita jalan berdua? hahah

kamitaken a.k.a Lutfi Lokman said...

terbolah tu kalau diterjemahkan dalam bahasa terengganu boleh dikatakan selo bolo yakni terlalu gopoh dan kelam kabut. bbolah pon ada jugak dalam bahasa terengganu iaitu sangat clumsy. hahaha..

- L e 3 n - said...

aim-a,
mgkin kite kurang stable.. tapi ko kurus ape.. x stable gak eks.. heheh.

bungaoren,
kalo bukan org biase orag ape kak?saya bukan sedara 'waris' hehe

peah,
saya dh masukkan kt ISA kt printer opis..tp dh terlepas sbb sebelah eyan dh kosong..

chuck,
heheh.. mgkin mase aku jatuh ko tiade dikolej.. sbb tu ko xpenah nmpak.. hehe.. sadis kalo ko tgk aku jatuh.. hehe

ruru,
protect? heh! cmne eks ko protect aku.. maybe.. sbb aku x penah jatuh bila bersama ko.. wahhh ruby my heroin.. hehe

kamitaken,
hehe.. tepat sekali.. tp bila dh kata clumsy cm xnk ngaku la plak.. hehehhe..

rumusan disini..
terbolah n leka... sbb aku akan kusyuk bile berjalan contoh aku akan kusyuk pada tile jalan smpai tiang lampu kt depan x nmpak.. aka terbolah. hehe :p

Apizolla said...

uih.. uhuh.. aku cadangkan.. pe kata ko jalan dok dlm stroller n laki ko tolak ... cool woo

- L e 3 n - said...

apizolla,
hahahah... cool2 serius kan.. tpkan.. muat ke... buntut ku ngan seangkatan dgn nye nk duk dlm stroller tu? hahahahah

Iron Butterfly said...

terbolah = clumsy. I am one of those too. Accident prone sungguh. Heh.

- L e 3 n - said...

iron butterfly- hehehhe..kite mmg sepesen... 'berehi reboh'.. heheh

hahahah new word..xtau bukak kamus..

Come and Surf my Online Store
http://babystuff2u.blogspot.com
http://mummystuff2u.blogspot.com


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails