Ads

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Meisara

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

a'isy naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, June 25, 2009

Selamat hari bapa

last sunday hari bapa.. hari ibu pun dah lepas...

kami x smbut dgn meriah.. cuma aku ade bersama mase hari bapa dgn bapaku.. dan hari ibu pulak dgn ibu mertua ku... kami x smpat nk celebrate dgn meriah sbb ade agenda lain n ade hal2 lain yg lebih diutamakan...

ape pun.. mmg belum terlambat kut utk aku katakan Selamat hari bapa dan hari ibu kepada smua ibu2 dan bapa2 diluar sana.. terutama ibu bapa ku n ibu bapa mertua ku...

terima kasih pada mereka yg dah besarkan aku.. teringt plak zaman kanak2.. tambahan plak aku mmg duk ngan family smpai form 5.bongsu plak.. adik beradik dh tinggalkan aku mase aku kecik lagi sbb belajar.. jadi aku hanya bertiga bersama mama dan babah. aku plak x penah masuk asrama.. n pertama kali aku berpisah mase aku masuk matrix.. :( jek mase tuh... tapi aku x nangis dpn depa sbb kena cabar ngan family aku.. aku cool... heheh masuk toilet mase mandi aku nangis.. muahahhah kantoi...

skang aku dh kawen.. terlepas tanggungjawab bapa ku terhadap aku.. semua tanggungjawabnye dilepaskan ke bahu suami ku kini.. huh.. terfikir sejenak tentang setiap kesalahan yg aku lakukan.. aku ni nakal gak dolu2.... manusia xleh lari dr kesalhan...tambahan pulak setiap kesalahan anak perempuan akan ditanggung oleh bapa sama.. huh "bukan doa pahala yang diberikah malah dosa yang disedekahkan kepada bapa".. itula pulangan anak perempuan yang belum berkahwin..kepada bapanya. jadi rakan2 yg belum berkawen tuh.. insaplaaa.. heheh ingtlah pengorbanan mereka kepada kite.. bukan dosa yang kite balas...insyaAllah utk diriku jua...

bagi ibu pula.. pengorbanan yg berbeza.. mengandung 9 bulan sememangnye pengorbanan yg besar.. agak terasa kesusahan mmbawa bayi slama 9 bulan apatah lagi aku juga telah merasainye kini.. melahirkan dan membesarkan.. perit jerih mmbesarkan, smua ibu yang tanggung... smpai lah kini besar dan dah jadi bini org pun..

dulu mama selalu ckp " belajar rajin2.. mama xde harta dunia yg mama boleh kasi.. tapi harta ilmu je yang mama leh kasi.. moga harta ilmu ni lah lin boleh cari harta dunia yg bnyk utk lin sendiri".

huhuh.. kini aku dh pun kerja... heheh berfikir sejenak.. apakah yg aku lakukan utk balas jasa ibu dan bapa ku? muhasabah diri seketika..... sementara masih ada bersama.... aku tetap cuba lakukan yang terbaik.....

pada bakal bapa termasuk suami ku juga.. selamat hari bapa untuk beliau.. walopun belum menjadi bapa.... Luv u so much.. nnti jadi bapa yang baik ye.. hehehh

No comments:

Come and Surf my Online Store
http://babystuff2u.blogspot.com
http://mummystuff2u.blogspot.com


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails